Da er det et par ting det er viktig å ta stilling til. Her kommer noen krav som må overholdes, samt noen tips og triks du kan benytte deg av.
Norges ledende mediehus med 2,4 millioner daglige lesere.
En av norges mest troverdige aviser med 6 millioner månedlige lesere.
Norges ledende digitale forretningsavis med 450 000 daglige lesere.
Vi kan også vise deg frem en av våre mange andre digitale plattformer.
Den maksimale filstørrelsen på annonsene (dette gjelder både desktop/tablet og mobil) er 150kb. Du er derfor nødt til å levere annonsene innenfor dette for at vi skal kunne bruke de. Dette er krav Schibsted har satt på annonser som skal vises på deres kanaler.
Annonsene skal leveres i enten GIF, HTML5 eller JPEG. Maks filstørrelse på 150 kb gjelder uansett hvilket format du velger å lage annonsen i.
Dette er så man tydelig skal kunne skille mellom annonsen og flaten den ligger på (Eks. VG, Finn, BT osv.)
Logo skal alltid brukes på annonser. Hvis du ikke har logo, skal firmanavnet skrives på annonsen. Dette er for å overholde kravet om at avsender alltid skal være synlig på annonser.
Det er mange faktorer som avgjør om en annonse fungerer eller ikke, men under ser du noen av virkemidlene designavdelingen vår mener er viktigst å huske på.
Hold innhold og grafikk enkelt. Brukerne kommer sannsynligvis til skumme gjennom annonsen din fort. Kapre oppmerksomheten kjapt!
Ta i bruk bilder som er i høy kvalitet og som understreker budskapet i annonsen din. Et tips er å unngå vertikale mobilbilder.
"Call to Action" er knappen på annonsen din som inviterer brukeren til å klikke. Denne bør ha et tydelig fokuspunkt i annonsen.
Pass på at du ikke har hvit tekst på en lys himmel for eksempel. Pass også på at viktigere tekst får mer plass i annonsen.
Gi brukerne en grunn til å trykke på annonsen din. Har for eksempel et tilbud eller en rabattkode? - Vis det frem, tydelig.
Mange tenker at annonser på f.eks. VG er landsdekkende, og ikke stedsbaserte. Derfor er viktig å få frem at du er lokal og relevant.
Under ser du et utvalg av annonser vi nylig har produsert for fornøyde kunder. La deg gjerne inspirere.