Bli oppdaget av potensielle kunder med board og nettboard.

Da er det et par ting det er viktig å ta stilling til. Her kommer noen krav som må overholdes,  samt noen tips og triks du kan benytte deg av.

Vis frem bedriften på forsiden på Norges største nettaviser!

Aftenposten

Norges ledende mediehus med 2,4 millioner daglige lesere.

VG

En av norges mest troverdige aviser med 6 millioner månedlige lesere.

E24

Norges ledende digitale forretningsavis med 450 000 daglige lesere.

40+ andre

Vi kan også vise deg frem en av våre mange andre digitale plattformer.

Spesifikasjoner, formater og størrelser for egenproduksjon.

Annonsestørrelser

Desktop/Tablet: 1160 x 800px
Mobil: 640 x 500px
Spesialformater: Snakk med din kontaktperson

Filstørrelse

Maks 150kb

Den maksimale filstørrelsen på annonsene (dette gjelder både desktop/tablet og mobil) er 150kb. Du er derfor nødt til å levere annonsene innenfor dette for at vi skal kunne bruke de. Dette er krav Schibsted har satt på annonser som skal vises på deres kanaler.

Godkjente filtyper

Filtyper: GIF/HTML5/JPEG

Annonsene skal leveres i enten GIF, HTML5 eller JPEG. Maks filstørrelse på 150 kb gjelder uansett hvilket format du velger å lage annonsen i.

NB!

Krav: 1px ramme

Dette er så man tydelig skal kunne skille mellom annonsen og flaten den ligger på (Eks. VG, Finn, BT osv.)

Logo

Krav: Logo/firmanavn

Logo skal alltid brukes på annonser. Hvis du ikke har logo, skal firmanavnet skrives på annonsen. Dette er for å overholde kravet om at  avsender alltid skal være synlig på annonser.

Tips og triks for en bedre annonse

Det er mange faktorer som avgjør om en annonse fungerer eller ikke, men under ser du noen av virkemidlene designavdelingen vår mener er viktigst å huske på.

Kort og enkelt budskap

Hold innhold og grafikk enkelt. Brukerne kommer sannsynligvis til skumme gjennom annonsen din fort. Kapre oppmerksomheten kjapt!

Bilder av høy kvalitet

Ta i bruk bilder som er i høy kvalitet og som understreker budskapet i annonsen din. Et tips er å unngå vertikale mobilbilder.

Call to action

"Call to Action" er knappen på annonsen din som inviterer brukeren til å klikke. Denne bør ha et tydelig fokuspunkt i annonsen.

Tydelig kontrast

Pass på at du ikke har hvit tekst på en lys himmel for eksempel. Pass også på at viktigere tekst får mer plass i annonsen.

Godt tilbud

Gi brukerne en grunn til å trykke på annonsen din. Har for eksempel et tilbud eller en rabattkode? - Vis det frem, tydelig.

Geografi

Mange tenker at annonser på f.eks. VG er landsdekkende, og ikke stedsbaserte. Derfor er viktig å få frem at du er lokal og relevant.

Eksempler på gode annonser

Under ser du et utvalg av annonser vi nylig har produsert for fornøyde kunder. La deg gjerne inspirere.